2628 - Compacte Knikwiellader
Kiplast (recht) palletvork: 789 - 941 kg
Kiplast (recht) schepbak: 1041 - 1191 kg
Hefhoogte (draaipunt bak): 2880 - 3110 mm
Aantal cilinders: 3
Rijsnelheid: 0 - 20
Motortype: Kubota
Lengte met standaard bak: 3550 mm
Breedte: 1060 - 1280 mm
Hoogte veiligheidsdak: vanaf 2200 mm
Draaicirkel: 820 mm
De vermelde tarieven zijn gebaseerd op een maximum gebruik van resp. 8u (dag), 40u (week), 16u (weekend) of 160u (maand). Voor extra draaiuren geldt een toeslag.
Elke huurmachine wordt geleverd met een bak of palletvork (naar keuze). Andere aanbouwdelen kunnen eveneens gehuurd worden. Tarieven zijn excl. BTW.
Bovenstaande tarieven zijn indicatieve voorwaarden voor de financiële renting van een standaarduitvoering gedurende 60 maanden, met een aankoopoptie (excl. BTW). Het renting tarief varieert in functie van de configuratie van uw machine en de prijs van eventuele aanbouwdelen. Vraag onze voorwaarden voor meer detail.
Omschrijving machine
SCHÄFFER 2628: PUUR RIJPLEZIER
De SCHÄFFER 2628 is een van de meest wendbare en manoeuvreerbare wielladers in zijn klasse. Bovendien zit de wiellader boordevol slimme technieken met het oog op een efficiënt en zuinig gebruik, zonder dat u daarvoor op de prestaties hoeft in te leveren.
In de eerste plaats is er het nieuwe aandrijfconcept: de axiale hogedrukpomp. Deze is in staat om het vermogen van de 18,5 kW/25 pk sterke Kubota motor om te zetten in een wendbaarheid en kracht die ongeëvenaard is in deze klasse. Dat blijkt onder meer uit de uiterst soepele bediening en de snelle acceleratie tot een snelheid van 20 km/u.
De 2628 maakt gebruik van twee as-motoren in plaats van een cardanas. Hierdoor heeft de wiellader een zeer kleine draaicirkel. Dankzij de hogedrukaandrijving kan zelfs zonder cardanas een hoge stuwkracht worden bereikt. Dit is mede te danken aan de toepassing van 5-gaats assen, die voor extra efficiëntie zorgen door hun aangepaste overbrengingsverhouding. Hiermee gaat het brandstofverbruik omlaag.
Voor de aandrijving wordt gebruik gemaakt van een hoge werkdruk (510 bar), dit betekent dat de aandrijving van de wiellader minder olie nodig heeft in het hydraulisch systeem. Dit alles leidt tot een hogere efficiëntie, een gunstiger brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten. De drukgeregelde aandrijfmotoren zijn ontworpen voor een maximaal toerental van 3.700 tpm. Maar ze worden bij een toerental van slechts 800 tpm bediend. Doordat ze relatief weinig worden belast, gaan ze gegarandeerd lang mee.