6680 T-2 - Knikgestuurde Verreiker
Kiplast recht: 3.820 kg
Hefhoogte (draaipunt bak): 4950 mm
Aantal cilinders: 4
Rijsnelheid: 0 - 20 km/h, Optie: 0 - 35 km/h
Motortype: dieselmotor Deutz 75 pk
Lengte met standaard bak: 5.780 mm
Breedte: 1.800 - 2.050 mm
Hoogte cabine: 2.630 / optie 2530 mm
Draaicirkel: 1.960 mm
De vermelde tarieven zijn gebaseerd op een maximum gebruik van resp. 8u (dag), 40u (week), 16u (weekend) of 160u (maand). Voor extra draaiuren geldt een toeslag.
Elke huurmachine wordt geleverd met een bak of palletvork (naar keuze). Andere aanbouwdelen kunnen eveneens gehuurd worden. Tarieven zijn excl. BTW.
Bovenstaande tarieven zijn indicatieve voorwaarden voor de financiële renting van een standaarduitvoering gedurende 60 maanden, met een aankoopoptie (excl. BTW). Het renting tarief varieert in functie van de configuratie van uw machine en de prijs van eventuele aanbouwdelen. Vraag onze voorwaarden voor meer detail.
Omschrijving machine
SCHÄFFER 6680 T: DE NIEUWE REFERENTIE
SCHÄFFER-telescoopwielladers zijn de perfecte harmonie tussen prestaties, rijcomfort en betrouwbaarheid. Zij zijn geschikt voor alle soorten gebruik. De hydrostatisch transmissie levert indrukwekkende duwkrachten op met een zeer laag brandstofverbruik.
Het gebruik van de machine is intuïtief en eenvoudig. De zichtbaarheid op het gekoppelde werktuig is uitstekend en het optimale comfort biedt de bestuurder op elk moment een ontspannen en productieve werkervaring. SCHÄFFER-laders verbeteren niet alleen productiviteit, ze bieden ook een uitmuntend rijplezier. De besturing en de werkbehandeling ligt heel dicht bij die van een conventionele wiellader. Dit is de reden waarom iedere bestuurder zich erg snel en gemakkelijk aanpast aan het werken met een SCHÄFFER telescoopwiellader. Bovendien worden de hoge hefhoogtes per model alom geprezen.
De grote centrale cabine biedt de bestuurder het perfecte zicht rondom. Dit is ook te danken aan de lage voorwagen met een hoogte die in vergelijking met de voorgangers doorslaggevend beperkt werd. Zo bevindt het werkgereedschap zich altijd optimaal in het zichtbereik van de bestuurder die productiever en veiliger werkt.
De ferro-vorm glij-elementen van de telescooparm zijn onverwoestbaar. De gereedschapscilinder is in de telescooparm ondergebracht en dus tegen beschadiging beschermd. De machines bereiken door de geïntegreerde Z-kinematica ook een zeer goede uitbreekkracht en zijn dus de ideale werkmachines voor in de bouw. Maar ook voor gemeentelijke en industriële toepassingen kiezen machinegebruikers steeds vaker voor SCHÄFFER.
De optimale combinatie van hoge prestaties en compacte afmetingen maken de 6680 T de best verkochte SCHÄFFER telescoop-wiellader. Met een bedrijfsgewicht van 6 ton behoort de lader tot de 1m3 klasse. Hij heft 3,1 ton zware lasten op een hoogte van 4,95 m. De machine wordt aangedreven door een sterke 55 kW (75 pk) Deutz turbo dieselmotor van de nieuwste generatie. Hij voldoet aan alle eisen van emissiefase V en reduceert dus de uitstoot van vervuilende stoffen aanzienlijk.
Bijzonder comfortabel is het aandrijfconcept van de machine: de automatische High traction force control (HTF) zorgt ook ervoor dat tijdens de hoge snelheid er een maximale kracht is, terugschakelen wordt dus overbodig. Dit maakt dat de lader gemakkelijk te gebruiken is en dat het werktempo omhoog gaat. De standaard hydraulische ventilatoraandrijving werkt vraaggericht, waardoor het brandstofverbruik vermindert en het geluid geminimaliseerd wordt. Deze is optioneel ook verkrijgbaar met een omkeerfunctie.
Het robuuste scharniergewricht garandeert de best mogelijke stabiliteit in combinatie met een pendelophanging op de achteras. Zoals bij alle telescopische wielladers heeft de 6680 T onderhoudsarme en slijtvaste lamellenremmen. De ferro-form schuifelementen in de telescopische arm zorgen voor een betrouwbare werking en lage kosten. De 6680 T is uitgerust met een SCV-Plus cabine. Dankzij de royale beglazing geniet de bestuurder van een perfect zicht rondom. In tegenstelling tot de klassieke, vierwielgestuurde verreikers zit de chauffeur in het midden en hoog op de machine, zodat hij een optimaal 360 ° zicht heeft. De arbeidsveiligheid hierdoor optimaal. Een nieuw luchtstroomconcept en een optimale opstelling van de bedieningselementen geven de bestuurder een volledig nieuw gevoel voor ergonomie en comfort. Optioneel is er ook een lage versie van de cabine beschikbaar, die geeft de bestuurder meer flexibiliteit voor passages onder lage hoogte door te rijden.